ایزوگام(معرفی محصول)

ایزوگام، نام بازرگانی گونه‌ای عایق آمادهٔ ضد نم و رطوبت برای پوشاندن پشت بام، استخر و مانند آن است. ایزوگام پوششی است برای عایق کردن که برای جلوگیری از رخنه و نفوذ آب به‌کار می‌رود، و از فرآورده‌های نفتی بدست می‌آید.

عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی، با آسفالت و قیر گونی انجام می‌گرفت با پیدایش عایق‌های رطوبتی و مزیت‌های این نوع عایق‌ها به تدریج جای خود را به این عایق‌ها دادند. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحلهٔ پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌گردد.

ایزوگام پوشش مقاومی از قیر و الیاف مصنوعی است که با گرما بر بستر بام چسبانده می‌شود و از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری می‌کند. عمر ایزوگام بطور میانگین ۱۰ سال است.

ایزوگام پدیده‌ای است صنعتی و متکی به دانش، آزمودگی(تجربه) و فناوری در راستای ایمن سازی سازه‌ها در برابر نم و رطوبت پیش آمده از بارش برف و باران. ایزوگام که گونه‌های گوناگونی دارد، پس از گذر از آزمون‌های گوناگون، در آزمایشگاه‌های کارخانه‌های فرآوری، ضریب پایداری‌اش را افزایش خواهند داد.

ایزوگام به علت سبکی و مقاومت زیاد به تنهایی یک عایق رطوبتی کامل جهت موارد ذیل می‌باشد:

پشت بام‌ها
ایرانیت
پی ساختمان
استخرها
مخازن آب
تونل‌ها
کانال‌های آبیاری
سرویس‌های بهداشتی
سردخانه‌ها
سدها
پل‌های هوایی
باند فرودگاه
پارکینگ‌های طبقاتی
مرغداری‌ها
لوله‌های آب گاز، نفت
دامداری‌ها و غیره…

بسته به نوع محصول (تک لایه یا دو لایه) تیشو و پلی آستر وارد تشتک قیر می‌گردند. سپس با مواد پرایمری یا قیر دمیده آغشته می‌گردد. همچنین ضخامت لایه توسط مجرای خروجی تعبیه شده در بالای تشتک قیر تنظیم می­گردد. سپس ورق آلومینیم به لایه آغشته به مواد، چسبیده و وارد حوض آب می‌گردد. لایه پس از طی حوض آب و عبور از بین غلطک­ها سرد می­گردد. در مرحله بعد پلاستیک پشته لایه به آن اضافه می‌گردد و لایه ایزوگام وارد آسانسور ذخیره سازی می­گردد. آسانسور باعث ذخیره سازی موقت لایه ایزوگام در دستگاه، و جلوگیری از توقف تولید می­شود. همچنین فن‌های خشک کننده، عملیات خشک کردن ایزوگام را انجام می­دهند. در پایان ایزوگام وارد رول کن می‌گردد و به طول ۱۰ متر حول میله‌ای مخروطی شکل، رول (اصطلاحا” توپ) می­گردد. بعد از رول شدن، لایه بریده و توسط پرتاپ کننده به بیرون پرتاپ می‌گردد.


:: شماره های تماس : ۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶-۰۹۱۸۳۵۱۸۰۵۶

معرفی ایزوگام

ايزوگام بر پایه صنعت و متكي به تجربه  در جهت ايمن سازي روش قدیمی تر آن یعنی قیر و گونی بوجود آمده است.
هر  سازه اي دربرابر رطوبت حاصل از بارش برف وباران دچار نم زدگی و رطوبت می شود که برای جلوگیری از این نفوذ رطوبت از قیر و گونی استفاده می شد ولی همانگونه که در قسمت مشخصات قیر توضیح داده شد ضعف های آن بسیار زیاد و دردسر زا بوده است ، برای پوشاندن بعضی از این نقایص و کاستن مراحل داغ نمودن قیر و عدم وجود گونی مرغوب ایزوگام پا در عرصه تولید نمود
این محصول نسبت به روش های قبلی بسیار بهتر و در زمان اجرا خطرات کمتری در بر دارد همچنین به لحاظ روکش ضعیفی که روی آن وجود دارد در هنگام تردد قیر به کفش افراد نمی چسبد ، همچنین روکش آلومینیومی آن اجازه جذب حرارت کمتری به سازه می دهد هر چند خودش بشدت گرم می گردد.

اجزای تشکيل دهنده ایزوگام :

متشکل از دو لايه نمدی است که لايه زيرين از فلت الياف شيشه و لايه رويين از جنس منسوجات پلی استر می باشد ، اين دو لايه بوسيله مذاب قير اصلاح شده با مواد پليمری اشباع می گردد ، به هنگام بسته بندی برای جلوگيری از چسبندگی هر طرف عايق با مواد ريزدانه و يافيلم پلاستيکی روکش می گردد .

در اينجا لازم است که مشخصات استاندارد بعضی از مواد اوليه عايقهای مذکور را بيان کنيم . منسوج پلی استر که بعنوان لايه اشباع شونده از مذاب قيری در عايقهای رطوبتی پيش ساخته بکار می رود.

ويژگيهای پلی استر نبافته :

۱٫ منسوج بايد ۱۰۰ % از پلی استر توليد شده باشد.

۲٫ سطح منسوج بايد يکنواخت و نسبتاً صاف و هموار باشد .

۳٫ منسوج در هنگام تا کردن ، تکه تکه و پاره کردن بايد نسبتاً عاری از ذرات و مواد خارجی قابل مشاهده باشد.

۴٫ منسوج بايد که در هنگام رول در دمای ۱۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد چسبندگی نداشته باشد .

۵٫ وزن هر رول نبايد از ۴۰ کيلوگرم تجاوز کند .

۶٫ جذب شيره پلی استر بايد يکنواخت ويکدست باشد .

۷٫ رول ها بايد به نحوی بسته بندی شوند که هنگام جابجايی اولاً باز نشوند ، ثانياً بسته بندی بايد منظم و عاری از وجود هر گونه فرورفتگی يا برآمدگی در مقطع بيرونی باشد .

۸٫ رول ها بايد در يک لفاف کاغذی يا پلاستيکی بسته بندی شوند.

مزايای عايقهای رطوبتی پيش ساخته ایزوگام :

۱- سبک بودن به مقدار حدود ۴ کيلوگرم بر متر مربع

۲- مقاوم در گرمای ۹۵+ درجه و سرمای ۱۵- درجه

۳- دچار پوسيدگی و شکنندگی نمی شوند

۴- دارای قابليت انعطاف کامل می باشند

شماره تماس:۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶

دیدگاهتان را بنویسید