قابل توجه شاغلین در صنعت عایق رطوبتی

قیر دمیده تولید شده از مازوت قیر خالص نیست،چون هیچ یک از استانداردهای آنالیز قیر را ندارد.

در فرآیند تولید قیر دمیده از نفت کوره سنگین استفاده میشود.نفت کوره یا همان مازوت در گریدهای مختلف به عنوان سوخت کوره های صنعت سیمان وکشتی ها ونیروگاهها در یکی از مراحل تقطیر نفت خام پس از نفت سفید بدست می آید.نفت کوره یا مازوت یکی از هیدروکربن هاینفتی است که در مراحل تصفیه نفت خامپس از اتر وبنزین ونفت چراغ بدست می اید وچون سیاه رنگ است به نام نفت سیاه نیز خوانده میشود.این ماده ارزانترین ماده سوختنی برای کوره حمام ها وتنور نانوایی ها وموتور دیزل وبرخی نیروگاهها است.

مازوت را دخل برج گرم کرده ودر درجه حرارت بالای ۱۰۰ درجه مقدار آب مولکولی ان را بخار نموده وبا استفاده از کمپرسور قوی با فشاری بیش از یک ونیم بار آنرا تحت فشار تجزیه میکنند.

در این فرایند بدلیل دمیدن هوا به داخل مازوت مولکولهای اکسیژن هوا با مولکولهای هیدروژن موجود در هیدروکربن های مازوت تشکیل پیوند داده وبه صورتبخار آب از میط خارج میگردند.

با ادامه این فرایند مواد سبک وروغن ها همراه گازوئیل از برج تحت فشار خارج شده ودر نهایت غلظت ماده مازوت بالا میرود

هرچه میزان دمیدن هوا  تحت فشار کوپرسور به داخل برج بیشتر باشد غلظت ماده نهایی بالاتر خواهد رفت. به این افزایش اصطلاحا رینگ گفته میشود.

ماده تغلیظ شده حاصل فرایند فوق خصوصیات ظاهری  شبیه به قیر دارد واز جمله میتوان به رنگ ومقداری چسبندگی به همراه چربی آن اشاره کرد.

بر خلاف قیر خالص قیر دمیده چرب بوده وبوی گازوئیل  میدهد.

قدرت کشسانی نداشته وتست کشش آن کمتر ۱۵ سانتیمتر است در حالی که قیر ۶۰/۷۰ دارای کشش بیش از ۱۰۰ سانتیمتر میباشد.

قیر دمیده بدلیل فرایند اکسیداسیون انجام  شده وپایه نفتی ضعیف از نظر مقاومتی پایدار نبوده وعمر مفید طولانی نیز ندارد(بعد از مدتی دچار پوکی میشود)

علیرغم اینکه در کارخانجات تولد عایق برای بهبود خواص آن میزان اندکی از ضایعات مواد پلی اتیلن مانند گونی به آن افزوده میشود باز به علت وجود چربی هرگز دارای چسبندگی لازم نخواهد بود وپس از نصب به مرور چربی آن باعث جدا شدن از سطح کار میگردد.

البته ناگفته نماند در کنار عدم پیوند مستحکم هیدروکربن های موجود در ببستر قیر دمیده استفاده از  اسلچ اسیدی وپودرهای معدنی جهت کاهش قیمت تمام شده عایق بسیار سر سام اور است که خود برای چسبندگی مزید بر علت خواهد بود.

عمر مفید ایزوگام های توللید شده از قیر دمیده(مازوت)به هیج عنوان قابل مقایسه با قیر ۶۰/۷۰ نخواهد بود؛ وبعد از قرار دادن عایق پلیمری وعایق در شرایط مساوی مقابل آفتاب نایلون عایق دمیده با چربی زیاد جدا میگردد وبعد از خروج چربیاز عایق قیر دمیده پوک میگردد. در حالیکه ایزوگام پلیمری از قیر ۶۰/۷۰ تولید میگردد،سالها به علت عدم وجود چربی وهمگن وچسبنده بودن مواد قابل استفاده خواهد بود

نمایدگی ایزوگام  عایقکاران نوین پوشش برای آزمایش ساده بین ایزوگام های پلیمری ودمیده آنها را کنار هم در هوای آزاد مقابل نور مستقیم خورشید قرار میدهد وبعد از چند روز با هم مقایسه میکند که متوجه به هم ریختگی مولکولهای ایزوگام دمیده با چربی زیر نایلون وپیوستگی مولکولی زیاد در ایزوگام پلیمری با چسبندگی فوق العاده نایلون خواهد شد.

همین تفاوت به وجود امده را عکس میگیریم وبه به مشتری که اغلب مصرف کننده های واقعی هستند نشان میدهیم وای بهترین تبلیغ برای متغاعد نمودن مصرف کننده عایق پلیمری خواهد بود.

اگر میخواهید در این حرفه فعالیت داشته باشی با انجام آزمایش ومطرح نمودن نقص به تولید کننده عایق بی کیفیت به مرور انها مجبور به عرضه عایق با کیفیت خواهند بود.

در حال حاضر به خاطر اختلاف قیمت زیاد بین قیمت قیر دمیده وقیر ۶۰ /۷۰ عایق های ارزان صرفا از قیر دمیده یا ترکیب قیر دمیده با اسلچ اسیدی در تولید ایزوگام استفاده میکنند.

وعایق های گرانتراز ترکیب این دوقیر بسته به قیمت فروش عایق با در صدهای مختلف۱۰ تا تا حد اکثر ۵۰درصد از قیر ۶۰/۷۰ با عنوان عایق پلیمری استفاده میکنند.

متاسفانه تولید کنندگانی که از قیر ۶۰/۷۰ در تولید عایق رطوبتی استفاده میکنند تعدادشان بسیار کم شده وشاید انگشت شمار شده است.

جالب اینجاست که همه ادعای پلیمری بودن عایق تولیدی خود را دارند،اما قرار دادن عایق توسط خریدار که امکانات ازمایشگاهی برای تست ندارد در مقابل نور پرده از حقایق میگشاید.

در حال حاضر که ارزش پول ملی کاسته شده وعمر مفید عایق در ساختمانها بسیار اهمیت دارد؛بایدتمام تولید کنندگان عایق با کیفیت تولید کنند وان شدنی نیست مگر اینکه نمایندگیها،عایق با کیفیت بخواهند.

به باد داشته باشید

همیشه هر جرمی شریک جرمهم دارد

شرکت عایق کاران نوین پوشش با سابقه چندین ساله در تولید ونصب ایزوگام در میهن عزیزمان ایران است وهرگونه پیشنهاد وانتقاد ومشاوره رایگان را وظیفه خود دانسته ودخدمت شما دوستان میباشد

برای خرید ونصب ایزوگام با ما در تماس باشید

شماره تماس:۰۹۱۲۰۷۲۱۰۰۶-۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶

دیدگاهتان را بنویسید