اجرای عایقکاری بامهای تخت،تراسها وبالکنها

۱) سطح زيرسازي سیمنتی يا ریگ آسفالت بايد كاملاً تميز شود.
۲) يك قشر قير ۷۰/۶۰ به صورت ذوب شده و به ميزان حدود ۲ كيلوگرم در مترمربع به طور يكنواخت بر روي سطوح افقي و قائم بام پخش گردد، به نحوي كه اين سطوح را كاملاً بپوشاند. مصرف قير مايع زودگير RC2 در هواي سرد بهتر از قير ذوب شده است.
۳) يك گوني خشك پاک بر روي سطح قيراندود پهن نموده و پس از رفع چروك خوردگيهاي احتمالي آن را بر روي سطح بام فشار دهند، به قسمي كه در همه جا كاملاً به لايه قير بچسبد.
۴) لايه‌اي از مخلوط هموژن قير ۷۰/۶۰ و قير دميده (براي اقليمهاي معتدل و سرد قير ۲۵/۸۵ و براي نواحي گرمسير و نقاط گرم ساختمان قير ۱۵/۹۰) به حالت مذاب و به اندازه ۵/۱ كيلوگرم در هر مترمربع به صورت يكنواخت بر روي گوني پخش گردد.
۵) يك لا گوني ديگر با شرايطي كه در بند ۳ گفته شد، عمود بر لايه زيرين بر روي سطح قيراندود گسترده شود.
۶) چنانچه عايقكاري مطابق نقشه‌ها و مشخصات بيش از ۲ لا گوني و سه قشر قير باشد، لايه‌هاي بعدي قير و گوني بر طبق بندهاي ۳ و ۴ اجرا گردند.
۷) قشري از مخلوط قير ذوب شده ۷۰/۶۰ و قير دميده به نسبت ۱ به ۲ به ميزان ۵/۱ كيلوگرم در مترمربع بر روي آخرين لايه گوني پخش گردد.☂☔️💧
۸) لايه‌هاي عايق قائم ديوارهاي دست‌انداز پيرامون بام، دور محل عبور كانالهاي كولر و هواكشها و دودكشها و لوله‌هاي تأسيسات و مانند اينها را بايد حداقل ۳۰ سانتيمتر بالاتر از سطح بام اجرا نموده و به عرض حداقل ۱۰ سانتيمتر به طور افقي روي ديوار برگرداند و لايه محافظ عايق روي آنها را اجرا كرد. براي جلوگيري از تماس لايه‌هاي عايق قائم با سطوح گرم و دودكشها، بايد قبل از عايقكاري دور دودكشها را با يك لايه عايق حرارتي يا مصالح مجوف پوشانده و سپس اقدام به عايقكاري قائم نمود.☂☔️💧🌫
۹) در لبه‌هاي بالكنها و تراسها در نقاطي كه به جاي ديوار جان‌پناه، نرده پيش‌بيني شده است، بايد ماهيچه‌اي از ملات سيمان ۳ : ۱ به ضخامت حداقل ۵ سانتيمتر ايجاد گردد و عايقكاري روي آن اجرا شود.☔️🌫☂
۱۰) عايقكاري محل لگنچه، ناودان بايد با دقت كافي انجام گيرد و در اين محل لايه اول عايق بايد تا داخل لوله آب‌رو ناودان اجرا شود، سپس كف‌خوابي به ابعاد حداقل ۵۰ * ۵۰ سانتيمتر از ورق مسي يا فولاد گالوانيزه بر روي اين لايه عايق قرار داده شود، لايه‌هاي بعدي عايق روي اين كف‌خواب، اجرا و تا داخل لوله كف‌خواب ادامه يابد و بالاخره صافي آب‌رو بر روي آنها قرار داده شود. چنانچه محل ناودان در گوشه بام قرار گيرد، كف‌خواب بايد به شكل هندسي مناسب بوده و در محل برخورد با دست‌انداز يا ديوار داراي لبه‌هاي قائم باشد.

شماره تماس:۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶

دیدگاهتان را بنویسید