نگرانی از جولان کالای بی کیفیت در بازار عایقهای رطوبتی وایزوگام

دبیر انجمن ایزوگام دلیجان با اشاره به اینکه ۷۸ درصد واحدهای تولید کننده عایق رطوبتی دارای علامت استاندارد هستند،خاطرنشان کرد:تا زمانی که فرهنگ سازی بیشتری انجام نشود،مصرف کننده ها تمایز وتفاوت عایق ها را متوجه نمیشوند وقیمت ایزوگام استاندارد دلیلی بر پایین بودن قدرت خرید هم باشد.بازار محلی برای جولان عایق بی کیفیت که متقاضی ومشتری هم دارد زیاد خواهد بود.

این فعال در خصوص میزان صادرات محصولات عایق کاری در استان اظهار کرد:به دلیل موانع موجود در بخش صادرات،در سال گذشته تنها یک درصد تولید را صادرات کرده ایم که البته این موانع باورود به بورس کالا مرتفع شده است.

وی گفت در سراسر کشور ۴۷ واحد تولیدی ایزوگام در بورس کالا پذیرفته شده اند که ۱۰ واحد از این تعداد در شهرستان دلیجان هستند.حیدری با بیان اینکه جلسه ای با بورس به منظور هدایت کنندگان این شهرستان به مراکز تخصصی پثل بورس کالا برگزار شده است تصریح کرد:واحدهای تولیدی عایق رطوبتی با ورود به بورس کالا نه تنها محصول تولیدی خود را در بورس اراءه میکنند بلکه توسط توسط یک کارگزار خریداری وصادر میشوند.دبیر انجمن عایق های رطوبتی دلیجان با بیان اینکه موانع موجود بر سر راه صادرات برداشته شده است ابراز امیدواری کرد که سال اینده به افزایش ۱۰ درصدی صادرات در این بخش برسیم.

وی یاداور شده سهم صادرات استان مرکزی نسبت به استان خراسان رضوی بسیار ضعیف است واین در حالی است که بیشترین اجتماع کارخانه ایزوگام را در استان مرکزی داریم اما در زمینه صادرات این محصول حائز رتبه دهم است.

وی با بیان اینکه ایزوگام شرق کشور به دلیل هم مرز بودن با افغانستان وکم بودن هزینه حمل ونقل توانسته بازارها را دردست بگیرد گفت زمانی اجتماع کارخانه های تولید ایزوگام در دلیجان بود اما هم اکنون ۴۷۰ واحد ایزوگام در کل کشور تاسیس شده واین شرایط رتبه استان را در زمینه صادرات این محصول تنزل داده است.

وی درادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ کارخانه ایزوگام با رویکرد صادراتی در کشور وجوددارد. گفت:در شهرستان دلیجان ۱۰۵ واح تولید کننده ایزوگام وجوددارد که از این تعداد ۱۰ واحد در بورس فعالیت دارند وواحدی که در در بورس نباشد نمیتواند صادرات انجام دهد.

وی تصریح کرد واحدهایی که در بورس فعالیت ندارند اگر میخواهند صادرات انجام دهند باید از طریق برند ومجوز واحدهایی که در بورس فعالیت دارند نسبت به صادرات اقدام کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید