اجرای تضمینی انواع عایقهای رطوبتی در شرکت عایقکاران نوین پوشش

وزش نصب و اجرای ایزوگام و پرایمر

33-800.150-Text-opt

36-opt

 

 

*** شرکت عایق کاران نوین پوشش با سابقه طولانی در فروش ونصب ایزوگام با کیفیت ترین عایق های رطوبتی بام و پرایمر سطوح (روکش آلومینیم – پودر معدنی – رنگی) و همچنین رزومه درخشانِ سال ها اجرای پروژه های مختلف ایزوگام مسکونی – صنعتی توسط مجرب ترین مهندسین ناظر و نصاب های کار آزموده زیر نظر لابراتوار کیفی مدرن و مجهز، اکیدا توصیه دارد قبل از اقدام به خرید و نصب شخصی محصولات ایزوگام، جهت مشاوره و راهنمایی های لازم اعم از خرید و اجرا با متخصصین این شرکت تماس حاصل نمایید.

لازم به ذکر است که علاوه بر کیفیت عایق های رطوبتی استفاده شده جهت ایزوگام، “مهمترین پارامتر” جهت هرچه عالی تر شدن کیفیت عایق بندی ساختمان و سطوح، تجربه، تخصص و تبحر مهندسین ناظر و نصابان این گونه پروژه ها است و اقدام به انجام چنین اموری توسط افراد غیر حرفه ای نتیجه ای جز اتلاف وقت و بخصوص هزینه شما در پی نخواهد داشت و به تدریج ضررهای فراوانی را به شما وارد خواهد کرد.

عایق کاران نوین پوشش علاوه بر افتخار تولید و صدور طیفی از انواع محصولات پرایمری و عایق بندی دارای نشان استاندارد و گواهینامه های بین المللی، بزرگ ترین افتخار اجرای بهینه پروژه های ایزوگام خود را طی سال ها تجربه دانش محور نصب برای صدها مشتری حقیقی و حقوقی – شرکت ها و سازمان های دولتی و نیز مجتمع ها و منازل مسکونی، “اعتبار و تبحر مهندسین ناظر، نصابان، و نظارت و امنیت مالی مشتریان” خود می داند.

61-270.240-opt
42-270.240-opt
37-270.240-opt
53-270.240-opt

مرحله ۱ – زیرسازی ایزوگام (تسطیح پرایمری):

#1      پسماند زدایی:

قبل از هرچيز، سطح سقف را از گرد و خاک، چربی و پسماندهاي اضافي پاک کنيد. پليسه هاي سيماني يا بتن يا سنگ ريزه ها را از سقف جمع آوري کردي و هرگونه لکه چرب يا نفتي-روغني آن را از بين ببريد. شستن بام با آب در صورت امکان نيز توصيه مي گردد. اما در زمان ايزوگام تمامي سطح بايد خشک شده باشد بخصوص اگر قبلا از آستري درزگير يا پرايمر عايق استفاده کرده ايد.

114-opt115-opt

#2      زیرسازی و تسطیح:

يکي از نکات مهم واترپروفينگ و ايزوگام بام ها، پر کردن ترک هاي احتمالي درشت و اجرای زیرسازی و تسطیح با سيمان و ماسه (بتن) به ضخامت لااقل ۳ سانتی متر در ۱ لایه با شیب بندی ۲% و یا سیمان و پوکه معدنی (۳۵% سیمان و ۶۵% پوکه سبک معدنی) به ضخامت حداکثر ۳ سانتی متر در ۳ مرحله (لایه) با شیب بندی ۲%، خمير ماستيک و آستري سطح به کمک لايه خمير پرايمر پيش از آغازعمليات عايق سازي است.

118-opt117-opt

#3      آستری پرایمر:

قبل از ايزوگام بام بايد تمام سطح سقف يکدست و بدون ناصافي و خشک شده باشد. براي يکدستي از خميرهاي پرايمر مي توانيد استفاده کنيد. گاهي از يک لايه قير مذاب بجاي پرايمر نيز جهت پوشش زيرين استفاده ميشود. پرايمرهاي عايق آسترساز در دو نوع خميري و مايع در دسترس مي باشند. برای هر ۱ متر مربع از سطح، از نیم تا ۱ لیتر پرایمر جهت تسطیح و زیرسازی استفاده کنید.

116-opt121-opt

#4      شیب گیری – ناودان ها – چاهک های آبرو – چیلر و کولر:

در ايزوگام به خاطر داشته باشيد سطوحي که داراي زاويه ۹۰ درجه هستند، قبلا حتما با سيمان و پرايمر عايق فيله کشي و درز گيري شوند. شيب گيري مطابق با آبرو هاي سقف نيز بسيار اهميت دارد. بهتر است تا شعاع ۱ الي ۲ متر از هر آبراهه ي سقف را ابتدا یک تا دو بار عايق بندي کرده و سپس بام را ايزوگام کنيد. توجه کنید که پيش از آغاز کار، در اطراف ناودان و چاهک هاي آبرو حتما يک و ترجیحا دو لايه اوليه نصب شود. و بهمين صورت در زير چيلر و کولرها.

120-opt119-opt

مرحله ۲ – نصب و اجرای ایزوگام:

#1 نکات مهم پیش از آغاز عملیات نصب:

به خاطر داشته باشيد در دماهاي پايين يعني زير ۵ درجه سانتي گراد اقدام به ايزوگام نکنيد. خاصيت الاستيکي رول هاي عايق ساز در اين دماها بشدت کاهش مي يابد و امکان اتصال کامل بين سطوح از بين مي رود. و همچنين در هواي باراني. سپس با قرار دادن رول عايق رطوبتی و حرارت دهي کار را آغاز کنيد.

از همپوشاني لايه هاي عايق بندي فراموش نکنيد. لبه ها را ۱۰ سانتيمتر روي هم گرفته و کاملا ايزوله و محکم کنيد. براي اطمينان از چسبيدن، لبه و انتهاي عايق مجددا حرارت داده شده، با قشر قيري مذاب برروي سطح کار چسبانده مي شود. بايد دقت کرد که بين سطح و عايق هواگيري انجام  شود (حتما با فشار پا يا دست از هواگيري و اتصال کامل آنها به سطح سقف مطمين شويد – حباب هاي هوايي که برطرف نشوند در آينده مشکلات فراواني را براي شما به وجود خواهند آورد). توسط ماله گرم و مشعل انتهاي رول ها به سطح کار جوش داده مي شود.

#2 نصب بر روی بام و سطوح صاف:

در سطوح صاف و اجرای آبروی عمودی به نکات زیر توجه شود:
هنگام نصب آبرو حتماً کناره های آبرو به صورت دو لایه اجرا و عایق حداقل به میزان ۳۰ سانتیمتر در داخل آبرو قرار گیرد و نیز جوشکاری کناره های آبرو بسیار مهم می باشد.
100101
۱ – عایق رطوبتی
۲ – عایق رطوبتی
۳ – پرایمر
۴ – زیر سازی
۵ – شیب بندی
۶ – سطح
۷ – آبرو

#3 نصب بر روی پِی:

برای نصب عایق بر روی پی به روش زیر عمل گردد.
سطح پی می بایستی پرایمر کشی شده و پس از نصب عایق کاملاً دور لبه ها به وسیله کاردک مخصوص جوشکاری گردد.

روش نصب بر روی پلها
برای اجرای عایق بر روی پلها و معابر می بایستی سطوح مورد نظر بطور کامل پرایمر کشی شده و پس از نصب عایق حداقل ۵ سانتی متر بتن یا آسفالت اجرا شود.

توجه: در صورت استفاده از آسفالت جهت پوشش عایق دمای آسفالت نباید از ۱۹۰ درجه سانتی گراد بیشتر باشد.

۱ – بتن / آسفالت
۲ – عایق رطوبتی
۳ – پرایمر
۴ – بتن

102103

 

 

 

 

#4 نصب

دیدگاهتان را بنویسید