چیستی وکاربرد ایزوگام

چیستی و کاربرد ایزوگام

ایزوگام پوشش مقاومی از قیر و الیاف مصنوعی است که با گرما بر بستر بام چسبانده می‌شود و از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری می‌کند. عمر ایزوگام بطور میانگین ۱۰ سال است. ایزوگام پدیده‌ای است صنعتی و متکی به دانش، آزمودگی(تجربه) و فناوری در راستای ایمن سازی سازه‌ها در برابر نم و رطوبت پیش آمده از بارش برف و باران. ایزوگام که گونه‌های گوناگونی دارد، پس از گذر از آزمون‌های گوناگون، در آزمایشگاه‌های کارخانه‌های فرآوری، ضریب پایداری‌اش را افزایش خواهند داد. لایه‌های گوناگون لایه‌های گوناگون به ترتیب از رو به کف به شرح زیر می‌باشد: لایه پلی‌اتیلن (polyethylene film) یا پودر معدنی(mineral powder) یا فویل آلومنیوم (aluminum foil) بافت (tissue) پلی‌استر (polyester) مواد افزودنی ویژه لایهٔ پلی‌اتیلن (

تقسیم بندی ایزوگام بر اساس نوع لایه ها

ایزوگام تک لایه (شامل پلی استر دوخته): این نوع ایزوگام به نسبت نوع دو لایه ظریف تر و قابلیت انعطاف بیشتری را دارد. ایزوگام دو لایه (شامل تیشو و پلی استر): این نوع ایزوگام ضخیم تر از نوع تک لایه بوده و دارای استحکام بیشتری می‌باشد. تقسیم بندی ایزوگام بر اساس پوشش روی آن: ایزوگام با روکش آلومینیم: با توجه به روکش آلومینیمی، این نوع ایزوگام در جاهایی که در تابش نور مستقیم آفتاب است کاربرد زیادی دارد. ایزوگام بدون روکش آلومینیم: این نوع ایزوگام بیشتر جهت عایق کاری سرویس‌های بهداشتی، پی و… به کار می‌رود. ایزوگام با روکش سنگریزه: این نوع ایزوگام بیشتر در جاهایی با تردد بالا به کار می‌رود که با توجه ره رنگی بودن سنگریزه های آن جلوه بصری زیبایی ایجاد میکند.



انواع ایزوگام

. ایزوگام پلیمری با استفاده از قیر خالص ۷۰-۶۰: عنصر اصلی در این نوع ایزوگام قیر خالص ۷۰-۶۰ بوده و دارای کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با ایزوگام دمیده است. قیر خالص ۷۰ -۶۰ از پالایش نفت خام به دست می‌آیند. در اثر حرارت دادن نفت خام، بنزین، حلالهای نفتی، نفت چراغ، نفت گاز و سایر روغنهای سبک آن در برجهای تقطیر پالایشگاه جدا شده و در گرمای بیش از حدود ۳۸۰ درجه (در فشار عادی) قیر آن به جا می‌ماند که به صورت جامد یا نیمه جامد است. قیرهای خالص، با درجه نفوذشان نامگذاری شده‌اند. قیر ۶۰/۷۰ در آب‌بندی بام به مصرف می‌رسد. ۲. ایزوگام دمیده با استفاده از نفت کوره (مازوت): عنصر اصلی در این نوع ایزوگام قیر دمیده است و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر و عمر کم تری دارد.

اگر قصد خرید ونصب ایزوگام را دارید ومیخواهید یک ایزوگام خوب ودرجه یک وبا کیفیت را خرید ونصب نمایید با کارشناسان اعلام شده از طرف شرکت تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان در انتخاب بهترین برند شما را راهنمایی ودر صورت تمایل در سریعترین زمان برای پروژه شما تحویل ونصب نمایند.

تماس با ما:1172930383۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶

دیدگاهتان را بنویسید