انواع قیر

انواع قیر عبارتند ازhttps://novinposhesh.com

قیر طبیعی

برخی از انواع قیر در اثر تبدیل تدریجی نفت خام وتبخیر مواد فرار ان در اثر گذشت سالهای بسیار زیاد به دست می ایدکه به آن قیر طبیعی گفته میشودوبا نام یوانیتایت(uintaTE)شناخته میشودودوام آن بیش از قیرهای نفتی است.این قیر را به نام قیر دریاچه ای نیز نامیده میشود ونمونه آن دریاچه قیربهبهان در ایران ودریاچه قیر تیرینیداد در آمریکا میباشد.

قیر نفتی

قیرنفتی یا تقطیری از پالایش نفت خام به دست می اید. این قیر محصول دو مرحله تقطیر نفت خام در برج تقطیر است.در مرحله نخست بر اثر حرارت مواد سبک  مانند بنزیین-روغن و…از نفت جدا میشود.این فراینددر فشاری نزدیک به یک اتمسفر انجام میشود. در مرحله دوم که در فشاری نزدیک به خلائ انجام میشود ترکیبات سنگین مانند گازوئیل ونفت سفید خارج میگردد.ودر نهایت مخلوطی از ذرات جامد بسیار ریز به نام آسفالتن باقی میماند که در مالتن (ماده سیال گریس مانند)غوطه ور است. از این ماده به عنوان خوراک واحد تولید قیر استفاده میشود.

قیر دمیده

برای آنکه قیر نفتی با درجه نرمی بالافدر سرما هم خاصیت کشسانی داشته باشد به آن هوا دمیده میشود تا اکسید شود.

دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه، باعث بدست آمدن قیر دمیده(RUBBERY GRADE)میشود.در این فرایند هوای داغ با دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانی گراد توسط لوله های سوراخ دار محفظه حاوی قیر دمیده میشود.

قیر محلول

قیر محلول یا CUT BACKاز حل کردن قیر خالص در یک حلال مناسب نظیر بنزین-نفت سفیدویا گازوئیل بدست می اید. این قیر در درجه حرارت محیط مایع است وبا حرارت کمی باعث میگردد  قیر مایع گردد.البته قیر نوع وخاصیت قیر محلول بستگی به نوع ونسبت ماده ای که به عنوان حلال استفاده میشود دارد.

به طوری که هر اندازه مقدار ماده نفتی در قیر محلول بیشتر باشد روانی آن بیشتر ودر نتیجه ویسکوزیته آن کمتر خواهد بود.

قیر آمولسیون

آمولسیون یک مخلوط دوفازی از دو مایع مخلوط نشدنی است که فاز داخی  به صورت ریز در داخل فاز خارجی پراکنده است.قطر  ذرات در آمولسیون بین ۰٫۱ تا ۵ میکرون میباشد.photo_2016-06-29_14-30-54


با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۷۲۱۰۰۶

۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶

 

دیدگاهتان را بنویسید